Kan het verschil in leerlingenprestaties verklaard worden door het werk van de leraren?
Gaat een hoger niveau van pedagogisch didactisch handelen gepaard met meer betrokkenheid en hogere prestaties van leerlingen? En hoe ontwikkelen leraren die pedagogisch-didactische vaardigheden? Uit onderzoek onder meer dan 2000 leraren basisonderwijs in verschillende Europese landen wordt zichtbaar welke vaardigheden voor leraren gemakkelijker en moeilijker zijn en hoe landen daarin verschillen. Op dit moment wordt het onderzoek verbreed naar leraren in het voortgezet onderwijs. Inmiddels zijn honderden lessen van leraren in het voortgezet onderwijs geobserveerd. Wim van de Grift vertaalt de uitkomsten naar de wijze waarop het aanleren van pedagogisch-didactische vaardigheden opgebouwd moet worden van basisvaardigheden naar vaardigheden die meer raffinement en didactische complexiteit met zich meebrengen. ?Studenten moeten toch minimaal de 3e fase van Van de Grift beheersen, voor ze kunnen afstuderen ??
Wim van de Grift
4/21/2011 2:00:00 PM
View

Mediasite Showcase
Mediasite's the trusted cornerstone of any campus or enterprise video strategy. Our unyielding commitment to all things video helps you transform education, training, communications and online events.
Webcasting Video Content Management Video Delivery Integration Services Mediasite Community
Powered By Mediasite - Enterprise Video Platform
Mediasite
Sonic Foundry